Belgrade International Architecture Week
Beogradska Internacionalna Nedelja Arhitekture

BEOGRAD 60-IH 70-IH KROZ OBJEKTIV MARLIES VUJOVIĆ

29/03/2025

Post Views:

Print

Utorak, 22. 04. 2025.
19.00 OTVARANJE IZLOŽBE
(22.04–17.05.2025)
→ Artget Galerija KCB, Trg Republike 5/1

Beograd, u koji se Marlies Vujović 1960. godine doseljava, podsećao ju je, od samog početka, u mnogo čemu, na njen rodni Hamburg. Reke široke i moćne, zelenilo i parkovi koji prožimaju grad do Kalemegdana i Ušća, polet u arhitekturi i građevinarstvu posle razornih ratnih godina, rođenje novih delova grada i smelih objekata spakovanih u osmišljene urbanističke koncepte.

Objektivima svog dvookog Roleflex foto-aparata počinje da beleži sve ono sto joj u novom okruženju pleni pažnju. Gradilišta, završene objekte i celine na Novom Beogradu, solitere za stanovanje u prvim blokovima, atrijume i terasaste lođe bloka 45, lamelu elegantnog hotela Jugoslavija, Tržni centar Fontana, stari Merkator, Centrotekstil, zgradu SIV-a, kompleks upravo završenog Sajmišta i Sava centra, beogradske hotele, upečatljiv centar 25. Maj sa svetioničkim karakterom tornja, sportke centre, pozorišta, muzeje, trgove, fontane i parkove, arhitektonske dragulje u Ulici kralja Petra, jugenstil i jos mnogo više. Objektivom otkrtiva ono sto je inače skriveno i neupadljivo, detalje na fasadama, reljefe, materijale i boje, prozore i ulaze u zgrade. Beograd na njenim fotografijama je grad koji živi, deca na igralištima ispred novoizgrađenih škola i vrtića, trgovi i parkovi sa šetačima, bašte restorana sa punim stolovima, splavovi, Ratno ostrvo i Ada, šarene i prepune tezge na Zelenom vencu ili nekoj drugoj beogradskoj pijaci.

Da bi snimila Pobednika na Kalemegdanu koji gleda preko Save i posmatra širenje Novog Beograda, Marlies Vujović strpljivo čeka jesenje boje lišća, kompoziciju oblaka na nebu i ovim diapozitivom do danas puni knjige i postere.

Njena izuzetno velika, opširna i po temama raznolika kolekcija profesionalnih fotografija Beograda i cele bivše Jugoslavije, rađenih bez retuša i današnjeg fotošopa, svedok je trenutka iz vremena poleta 60-ih, 70-ih i 80-ih godina.

You May Also Like…

ARCHITECTURE. STRICTLY MINIMAL.

ARCHITECTURE. STRICTLY MINIMAL.

Koncept i selekcija: (van. prof.) dr Aleksandar KušićPlakati: studenti Fakulteta savremenih umetnosti Utorak, 22. 04....

RAZUMETI KAKO GRAD RASTE – LINA

RAZUMETI KAKO GRAD RASTE – LINA

Kustosi: Docar Films (Džasper Mojrer i Rosio Kalsado), Loris L. Perilo, Andrea ArćezeDizajn postavke: Andrea Arćeze i...

Pin It on Pinterest